Kierunek I
Edukacja prozdrowotna w szkole - kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.
WE - 2 Wycieczka do Ostrołęki: przeszłość, tradycja i kultura Kurpi
Alicja Pieloszczyk
Dorota Cybulska
Kierunek II
Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna.
Kierunek III
Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.
KS/R/4/1, KS/R/4/2, KS/R/4/3, KS/R/4/4 Jak wyniki z egzaminu ósmoklasisty z języka angielskiego mogą pomóc w motywowaniu uczniów do samodzielnej nauki?
KL-4/1/2, KL-4/2/1 Klub anglistów w erze cyfrowej
RP - Dobrostan ucznia i nauczyciela a efektywność ich pracy
Adrianna Sierzputowska
Kierunek IV
Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
Kierunek V
Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
W - 72 Twórcze myślenie na zajęciach w przedszkolu i szkole podstawowej a sukcesy edukacyjne i zawodowe młodego człowieka
RP - Kształtowanie twórczego myślenia podczas zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej
Anna Borawska
W - 28 Zakodowany świat – rozwijanie myślenia logicznego u dzieci w wieku przedszkolnym
ZO – 2 Zabawy z bałwankami – rozwijanie umiejętności matematycznych w grupie dzieci czteroletnich
Anna Tymińska
KD – 11 Projektowe metody nauczania w przedmiotach matematyczno – przyrodniczych
W – 62 Metoda Sokratejska w matematyce
KL –7/1/1 Klub aktywnych matematyków (szkoły podstawowe)
KL – 8/1/1 Klub aktywnych matematyków (szkoły ponadpodstawowe)
ZO – 10 Metody angażujące uczniów na lekcji matematyki
Dorota Kozioł
W - 2 Kierunki polityki oświatowej państwa w planie nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły/placówki
RP - Wpływ doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół podstawowych na podnoszenie wyników uzyskiwanych przez uczniów, w tym z egzaminów zewnętrznych
Dorota Szymonowicz
KD - 12 - Interdyscyplinarność w przedmiotach przyrodniczych
KD - 14 - Praca z materiałami źródłowymi w edukacji przyrodniczej,
KD - 13 - Jak sprostać wyzwaniom XXI wieku, czyli kompetencje przyszłości w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych
W - 64 - "Podróż z przygodami", czyli o metodzie stacji zadaniowych
W - 63 - Ekwilibrystyka w zadawaniu pytań
RP - Steam - owe lekcje w edukacji szkolnej sposobem na interdyscyplinarność w nauczaniu
Joanna Marek
W - 66 Zmajstrujmy coś, czyli uczenie się przez doświadczanie. O czym warto rozmawiać z rodzicami ucznia?
KS/R -13 Interdyscyplinarne nauczanie przedmiotów przyrodniczych kształtujące myślenie analityczne uczniów
KL- 9/1/1 - Klub Geografów i Przyrodników - kreatywne metody pracy w interdyscyplinarnym podejściu do nauczania (powiat zambrowski i wysokomazowiecki)
KL- 9/2/1 Klub Geografów i Przyrodników - kreatywne metody pracy w interdyscyplinarnym podejściu do nauczania (powiat łomżyński i kolneński)
RP- Zmajstrujmy coś, czyli uczenie się przez doświadczanie - szkoła nauczania interdyscyplinarnego i innowacji pedagogicznych
Lidia Grad
KD - 16 Hackathon edukacyjny: Rozwiązywanie wyzwań z wykorzystaniem technologii
W - 86 Nowe środowisko do nauki programowania Baltie Web
W - 88 Inteligentne nauczanie. Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w klasie szkolnej?
W - 87 Technologia w stylu escape room - tworzenie wirtualnych pokojów zagadek
KS/R/19 Cyfrowi Mentorzy: wyzwania w nauczaniu informatyki
KL - 3/1 Klub nauczycieli - TIK w nauczaniu
RP - Cyfrowe safari: efektywne wykorzystywanie narzędzi i materiałów edukacyjnych dostępnych w sieci
RP - Prawda czy fałsz: umiejętność rozpoznawania wiarygodnych informacji w Internecie
RP - Laboratorium Przyszłości – teoretyczne podstawy i praktyczne zastosowania
RP - Photon. Certyfikowane szkolenie z obsługi robota
RP - Transformacja edukacji z AI: możliwości i wyzwania
Małgorzata Witkiewicz
W - 32 - Przedsiębiorczy przedszkolak
Martyna Napiwodzka
W - 41 Matematyka dla życia, czyli wszystko o uczeniu się w poczuciu sensu i przydatności
KL - 17/2/1 Grajmy razem! Sieć współpracy nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
W - 26 Aktywne słuchanie muzyki nie tylko według idei Batii Strauss
W - 22 Jak grać na instrumentach melodycznych w klasach I-III szkoły podstawowej
Piotr Kaja
Kierunek VI
Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi.
W - 72 Twórcze myślenie na zajęciach w przedszkolu i szkole podstawowej a sukcesy edukacyjne i zawodowe młodego człowieka
W - 78 ABC realizacji doradztwa edukacyjno-zawodowego w szkole
KS/R/18 Wyzwania doradztwa zawodowego w zmieniającej się rzeczywistości
KL - 14/2/1 Klub doradców zawodowych (szkoły podstawowe i przedszkola)
KL - 14/3/1 Klub doradców zawodowych (szkoły ponadpodstawowe i doradztwo dla dorosłych)
KL - 14/1/1 Klub początkujących doradców zawodowych
RP - Kształtowanie twórczego myślenia podczas zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej
RP - ABC doradztwa zawodowego w szkole
Anna Borawska
W - 34 Od grosika do złotówki
Danuta Lasek
KL – 8/1/1 Klub aktywnych matematyków (szkoły ponadpodstawowe)
Dorota Kozioł
W - 2 Kierunki polityki oświatowej państwa w planie nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły/placówki
Dorota Szymonowicz
KL - 13/1 Klub aktywnych nauczycieli bibliotekarzy
Elwira Kamińska
W - 61 (Nie) oceniaj książki po okładce
Grażyna Wysocka
W - 60 Patroni roku 2025
Halina Brześkiewicz
W - 84 W jaki sposób zadanie edukacyjne pomaga się uczyć i nauczać?
W - 83 Spotkania i rozmowy w szkole. Nauczanie i uczenie się w dialogu
W - 85 Rozwijanie kompetencji przywódczych uczniów
W - II półrocze Jak kształcić umiejętność transferowania kompetencji między przedmiotami zawodowymi i ogólnymi w technikum i szkole branżowej?
W - II półrocze Znaczenie kompetencji metapoznawczych w rozwijaniu potrzeby uczenia się przez całe życie
Iwona Puciłowska
KL-13/1/1 Klub aktywnych nauczycieli bibliotekarzy
Małgorzata Wasilewska
KS - 3 Harmonia innowacji z tradycją - I konferencja doradców metodycznych dla nauczycieli realizujących edukację muzyczną w przedszkolu lub szkole.
KL - 23/1 Zajęcia muzyczne dla dzieci ze specyficznymi potrzebami (opinie i orzeczenia) - sieć współpracy i samodoskonalenia dla doradców metodycznych i konsultantów
Piotr Kaja
Kierunek VII
Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
W - 96 Z pamiętnika doradcy zawodowego - podcast
KS/R/18 Wyzwania doradztwa zawodowego w zmieniającej się rzeczywistości
KL - 14/2/1 Klub doradców zawodowych (szkoły podstawowe i przedszkola)
KL - 14/3/1 Klub doradców zawodowych (szkoły ponadpodstawowe i doradztwo dla dorosłych)
KL - 14/1/1 Klub początkujących doradców zawodowych
Anna Borawska
W - 25 Księga, książka, książeczka – zabawy inspirowane literaturą dziecięcą
Anna Tymińska
W - 2 Kierunki polityki oświatowej państwa w planie nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły/placówki
Dorota Szymonowicz
KL - 5/5/1 Nauczyciele z misją dla zrównoważonego rozwoju, czyli wdrażamy edukację globalną w szkołach
RP - Metody integracji uczniów w wielokulturowej klasie
Iwona Czaplicka
RP - Wielokulturowa klasa - uczniowie z doświadczeniem migracyjnym
Lidia Grad
W - 69 Gdzie szukać pomysłów na pracę z trudnym uczniem - trening zastępowania agresji i program nauki zachowania
W - 71 Gdzie szukać pomysłów na pracę z trudnym uczniem - przyjazne techniki behawioralne
ZO - 12 "Jak pracować z głoską [r]? " - lekcja otwarta
Sylwia Sawicka