mgr Anna Borawska
Konsultant do spraw doradztwa edukacyjno - zawodowego
(parter. pok. nr 4)
tel:86 216 42 17 w. 11
e-mail: a.borawska@cen.lomza.pl
Godziny pracy w roku szkolnym 2024/2025:
poniedziałek 9:00-17:00
wtorek 7:30-13:00
środa 7:30-13:00
czwartek 9:00-17:00
piątek 7:30-15:30
Konsultacje w godzinach pracy
Kwalifikacje:
- mgr ekonomii (KUL)
- studia podyplomowe w zakresie psychologii komunikacji społecznej (UMCS)
- studia podyplomowe w zakresie doradztwa zawodowego (KUL)
- studia podyplomowe w zakresie matematyki (UKSW)
- studia podyplomowe Coaching w edukacji (WSNS)
- kurs kwalifikacyjny z organizacji i zarządzania oświatą
- kurs trenerski
- Certificate in Advanced English (CAE)
- nauczyciel dyplomowany
Prowadzenie zajęć w zakresie:
- zagadnienia związane z doradztwem zawodowym
- pedagogiczne aspekty poradnictwa zawodowego
- komunikacja interpersonalna w pracy doradczej
- autoprezentacja i wystąpienia publiczne
- komunikacja społeczna
- chrześcijańskie aspekty poradnictwa
“Wybierz pracę, którą kochasz, a nie będziesz musiał pracować nawet przez jeden dzień w swoim życiu.”
Konfucjusz
Życzę takich owocnych wyborów!
Anna Borawska
Formy doskonalenia w roku szkolnym 2024/2025:
Anna Borawska - oferta szkoleniowa: I półrocze 2024/2025 Kompletna oferta dostępna na stronie internetowej CEN w zakładce "Doradztwo edukacyjno-zawodowe". UWAGA: Niektóre szkolenia zaplanowane w formie stacjonarnej (w siedzibie CEN w Łomży) mogą zostać zamienione na webinary z dostępem on-line.
W - 72 Twórcze myślenie na zajęciach w przedszkolu i szkole podstawowej a sukcesy edukacyjne i zawodowe młodego człowieka W - 73 Akcja "Regeneracja", czyli jak nie stracić poczucia sensu i motywacji do pracy w edukacji W - 74 Ja mówię, ale czy ty mnie słyszysz i rozumiesz? W – 75 Asertywność panaceum na stres i wypalenie zawodowe w pracy W - 76 Sentencje, opowieści, muzyka jako źródło inspiracji i motywacji do podejmowania decyzji edukacyjno-zawodowych W - 77 O podejmowaniu decyzji edukacyjno-zawodowych oraz o wyzwaniach w pracy w kontekście chrześcijaństwa W - 78 ABC realizacji doradztwa edukacyjno-zawodowego w szkole W - 79 Z pamiętnika doradcy zawodowego - podcast KL - 14/1/1 Klub początkujących doradców zawodowych KL - 14/2/1 Klub doradców zawodowych (szkoły podstawowe i przedszkola) KL - 14/3/1 Klub doradców zawodowych (szkoły ponadpodstawowe i doradztwo dla dorosłych) KL - 14/4/1 Klub antywypaleniowy
Szkolenia rad pedagogicznych:
---/---
Serdecznie zapraszam! Anna Borawska
"Musicie od siebie wymagać, nawet gdyby inni od was nie wymagali". Św. Jan Paweł II, Spotkanie z młodzieżą, Jasna Góra, 1983 r.
"Każdy z was, młodzi przyjaciele, znajduje też w życiu jakieś swoje Westerplatte. Jakiś wymiar zadań, które musi podjąć i wypełnić. Jakąś słuszną sprawę, o którą nie można nie walczyć. Jakiś obowiązek, powinność, od której nie można się uchylić. Nie można zdezerterować". Św. Jan Paweł II, Spotkanie z młodzieżą, Gdańsk, 1987 r.
|
Przydatne linki
Programy i WSDZ ORE
Multimedia ORE
Zintegrowany System Kwalifikacji
Kuratorium Oświaty w Białymstoku
Informacje o kierunkach studiów oraz zewnętrzne oceny ich jakości Wybierz studia
Podstawy prawne doradztwa edukacyjno-zawodowego w szkołach
– Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty, w której zapisano, że system oświaty zapewnia przygotowanie uczniów do wyboru zawodu i kierunku kształcenia;
– Ustawa Prawo oświatowe z dnia 14 grudnia 2016 r., wymieniając zajęcia z zakresu doradztwa zawodowego oraz zajęcia prowadzone w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej jako jedne z podstawowych form działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły;
– Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej – w tym m.in.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 12.02.2019 w sprawie doradztwa zawodowego;
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 16.08.2018 zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 03.08.2018 w sprawie wykazu zajęć prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz;
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 28.08.2017 zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach;
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 09.08.2017 w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach;
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 30.04.2013 w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Zawodowej z dnia 28 marca 2017 r. o ramowych planach nauczania dla publicznych szkół.
Nauczyciel - doradca zawodowy
- Wspiera szkołę w zakresie pomocy uczniom w rozwoju zawodowym i osobistym, prowadząc także działania doradcze skierowane do rodziców.
- Poprzez swoje działania w zakresie świadczenia usług informacji zawodowej i doradztwa zawodowego stara się zminimalizować liczbę nieprzemyślanych, przypadkowych decyzji uczniów dotyczących ich ścieżki kształcenia oraz przyszłości edukacyjno-zawodowej.
- Stara się pomóc młodzieży w uzyskaniu odpowiedzi na pytanie: ,,Jaki wybrać zawód, który będzie zgodny z posiadanymi przeze mnie predyspozycjami, a jego wykonywanie przyniesie mi satysfakcję?”
Zadania nauczyciela - doradcy zawodowego
- systematyczne diagnozowanie zapotrzebowania uczniów i słuchaczy na działania związane z realizacją doradztwa zawodowego;
- prowadzenie zajęć z zakresu doradztwa zawodowego, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt 7 ustawy;
- opracowywanie we współpracy z innymi nauczycielami, w tym nauczycielami wychowawcami opiekującymi się oddziałami, psychologami lub pedagogami, programu realizacji wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego, o którym mowa w art. 98 ust. 1 pkt 16 ustawy oraz koordynacja jego realizacji;
- wspieranie nauczycieli, w tym nauczycieli wychowawców opiekujących się oddziałami, psychologów lub pedagogów, w zakresie realizacji działań określonych w programie realizacji wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego;
- koordynowanie działalności informacyjno-doradczej realizowanej przez szkołę, w tym gromadzenie, aktualizacja i udostępnianie informacji edukacyjnych i zawodowych właściwych dla danego poziomu kształcenia.
- realizowanie zadań i działań doradcy zawodowego w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej obejmujących:
- systematyczne diagnozowanie zapotrzebowania uczniów na informacje edukacyjne i zawodowe oraz pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej;
- gromadzenie, aktualizacja i udostępnianie informacji edukacyjnych i zawodowych właściwych dla danego poziomu kształcenia;
- prowadzenie zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej, z uwzględnieniem rozpoznanych mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów;
- koordynowanie działalności informacyjno-doradczej prowadzonej przez szkołę i placówkę;
- współpraca z innymi nauczycielami w tworzeniu i zapewnieniu ciągłości działań w zakresie zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu;
- wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.