dr Dorota Cybulska
Konsultant do spraw pomocy psychologiczno-pedagogicznej
kierownik pracowni technologii informacyjnej
(parter. pok. nr 4)
tel:86 216 42 17 w. 11
e-mail: d.cybulska@cen.lomza.pl
Godziny pracy:
poniedziałek: 7.30 - 14.30
wtorek: 7.30 - 15.00
środa: 7.30 - 15.00
czwartek: 7.30 - 15.00
piątek: 7.30 - 13.00
Konsultacje w godzinach pracy
Posiadane, uprawnienia, kwalifikacje:
- dr nauk humanistycznych z zakresu językoznawstwa
- nauczyciel dyplomowany
- egzaminator egzaminu maturalnego z języka polskiego
- egzaminator sprawdzianu ósmoklasisty z języka polskiego
- kurs kwalifikacyjny oraz studia podyplomowe z zakresu edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną
- kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą
- trener TUS SST
- trener terapii ręki
Prowadzenie zajęć w zakresie:
- zagadnień związanych z opieką i wychowaniem oraz profilaktyką w szkole
- udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- metod pracy z uczniem z różnymi rodzajami zaburzeń: emocjonalnymi, rozwojowymi, wynikającymi z niepełnosprawności dziecka
- edukacji polonistycznej, zwłaszcza językowej
Propozycje szkoleń w II półroczu roku szkolnego 2023/2024:
KD - 13 Terapia ręki (dwustopniowy kurs doskonalący)
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/pomoc-psychologiczno-pedagogiczna/1d
W - 122 Terapeutyczne i rozwojowe właściwości gier RPG oraz zastosowanie ich w praktyce
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/pomoc-psychologiczno-pedagogiczna/5d
W - 18 Depresja i zachowania autodestrukcyjne dzieci i młodzieży
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/pomoc-psychologiczno-pedagogiczna/2d
W - 120 Rozwijanie aktywności fizycznej uczniów z zaburzoną motoryką dużą
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/pomoc-psychologiczno-pedagogiczna/3d
W - 121 Ocena pracy nauczyciela współorganizującego proces kształcenia integracyjnego
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/pomoc-psychologiczno-pedagogiczna/3d
W - 123 Elementy metod terapii ręki i arteterapii na zajęciach rewalidacyjnych
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/pomoc-psychologiczno-pedagogiczna/6d
W - 124 Dziecko-uczeń z mutyzmem w procesie edukacji i terapii
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/pomoc-psychologiczno-pedagogiczna/7d
W - 174 "Mózg i serce magiczny duet", czyli jak zadbać o stan umysłu, serca i ciała
Propozycje na nauczycieli religii:
W - 78 Uczeń ze spektrum autyzmu na lekcji religii
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/nauczanie-religii/3j
W - 178 Wizja rodziny w czasie sporów kulturowych
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/nauczanie-religii/1j
W - 179 Dobrostan psychiczny a czynniki lękowe w pracy katechety
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/nauczanie-religii/2j
W - 180 Autyzm na katechezie
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/nauczanie-religii/4j
Propozycje szkoleń dla rad pedagogicznych w II półroczu roku szkolnego 2023/24:
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-rad-pedagogicznych
1. Psychologiczne aspekty oceniania uczniów, w tym uczniów ze SPE
2. Planowanie, organizacja, realizacja i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówkach oświatowych
3. Rola i zadania specjalistów w przedszkolu i szkole
4. Zwiększenie dostępności i jakości udzielanego wsparcia udzielanego dzieciom przez nauczycieli i specjalistów w szkołach
5. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości ucznia ze SPE
6. Indywidualizacja pracy z dzieckiem przedszkolnym w oparciu o wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania