Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Czwartek, 21 Listopad 2024
Biuletyn Informacji Publicznej

Placówka akredytowana przez Podlaskiego Kuratora Oświaty decyzją SPiKU.5470.4.2020 z dnia 13 lipca 2020 r.        cen

mgr Joanna Marek

Konsultant ds. edukacji przyrodniczej

(I piętro, pok. nr 12)
tel: 86 216 42 17 w. 23
e-mail: j.marek@cen.lomza.pl

Godziny pracy: 
poniedziałek 7.30 - 15.00

wtorek 7.30 - 15.00
środa 8.00 - 15.30 
czwartek 9.00 - 16.30

piątek 8.00 - 13.00

Konsultacje w godzinach pracy

Posiadane uprawnienia, kwalifikacje:

  • mgr biologii, specjalność nauczycielska, nauczyciel dyplomowany
  • studium specjalne z zakresu ,,Ekologii i ochrony przyrody''
  • egzaminator OKE
  • edukator dorosłych
  • uprawnienia w zakresie zarządzania oświatą

Prowadzenie zajęć w zakresie:

  • planowania i organizowania zajęć z edukacji przyrodniczej
  • metodyki przedmiotów przyrodniczych
  • realizacji podstaw programowych w przedmiotach przyrodniczych
  • sprawdzania i oceniania osiągnięć w przedmiotach przyrodniczych

Oferta szkoleniowa - I półrocze 2024/2025

Warsztaty

W - 63 Ekwilibrystyka w zadawaniu pytań

https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/edukacja-matematyczno-przyrodnicza-matematyka-fizy/4i

W - 64 "Podróż z przygodami", czyli o metodzie stacji zadaniowych

https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/edukacja-matematyczno-przyrodnicza-matematyka-fizy/8i

W - 82 Misja zdrowie, czyli tajemnice ludzkiego ciała - podcast

https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/edukacja-zdrowotna-i-pierwsza-pomoc/4m

kursy doskonalące

KD - 11 Projektowe metody nauczania w przedmiotach matematyczno- przyrodniczych - organizator szkolenia mgr Dorota Kozioł

https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/edukacja-matematyczno-przyrodnicza-matematyka-fizy/1i

KD - 12 Interdyscyplinarność w przedmiotach przyrodniczych

https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/edukacja-matematyczno-przyrodnicza-matematyka-fizy/5i

KD - 13 Jak sprostać wyzwaniom XXI wieku, czyli kompetencje przyszłości w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych?

https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/edukacja-matematyczno-przyrodnicza-matematyka-fizy/6i

KD - 14 Praca z materiałami źródłowymi w edukacji przyrodniczej

https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/edukacja-matematyczno-przyrodnicza-matematyka-fizy/7i

KD - 6 Co warto wiedzieć o samorządności uczniowskiej?

https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/wychowanie-profilaktyka/6c

KD - 7 Indywidualizacja sposobem na podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy w zróżnicowanej klasie - część 1. i 2.

https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/pomoc-psychologiczno-pedagogiczna/9d

szkolenia Rad Pedagogicznych

Tematyka rad pedagogicznych

ocenianie

Informacja zwrotna – konstruktywny dialog nauczyciela z uczniem

Ocenianie zachowania w praktyce szkolnej

dydaktyka

Jak konstruować wymagania edukacyjne?

Steam – owe lekcje w edukacji szkolnej.

Indywidualizacja pracy w zróżnicowanej klasie.

Opracowania

Szanowni Państwo, zachęcam do zapoznania się z materiałami opracowanymi przez nauczycieli w ramach Klubu przyrodnika. Autorami  poniższych opracowań są nauczyciele:

 

Linki do witryn:

„Budowa i rola oka” -  autor: Alicja Maciejewska
https://sites.google.com/view/narzdy-zmysw-oko/strona-główna
 
„Układ krwionośny” - autor: Renata Bajkiewicz
https://sites.google.com/view/krew--budowa-i-rola/strona-główna

 

cenMariusz Mrozek - innowacja 2021_2022

Materiały ze szkolenia KD - 7 Gamifikacja w edukacji przyrodniczej

W - 148 Dobble, trimino i inne gry dydaktyczne w edukacji przyrodniczej

W - 53 Lapbooki w edukacji przyrodniczej - materiały

W - 53 Lapbooki w edukacji przyrodniczej - materiały Czym jest lapbook? Lapbook jest czymś w rodzaju teczki tematycznej, w której możemy umieścić informacje na wybrany temat. Informacje te jednak nie są gromadzone niczym wycinki z gazet. Taka teczka pełni raczej funkcję interaktywnej przestrzeni na rysunki, opowiadania, wykresy, słówka, terminy
Czytaj więcej

Materiały W-153

W – 154 Doświadczenia za grosik w edukacji przyrodniczej

W dniu 1 marca 2018 roku odbyły się warsztaty dla nauczycieli edukacji przyrodniczej w zakresie metodologii badań. Podczas zajęć nauczyciele wykonywali  doświadczenia i prowadzili obserwacje mikroskopowe. Prezentowane zdjęcia przedstawiają m.in. komórki naskórka obserwowane pod mikroskopem, odbitkę aparatów szparkowych obserwowanych pod mikroskopem.

Efekty pracy nauczycieli

Przedstawiamy efekty pracy nauczycieli podczas warsztatów na temat „Rozwijanie kreatywności  uczniów w świetle nowych podstaw programowych”

 

Podczas zajęć wykorzystano:

  1. Sesję plakatową „Wyreżyseruj film”, którego tematem jest zdrowy styl życia
  2. Zaadoptuj drzewo
  3. Technikę 8 kółek, której tematem było zdrowe odżywianie
  4. Opowieść z odkrywczym wnioskiem
    • Dlaczego zebry są w paski?
    • Dlaczego żyrafy mają długie szyje?
    • Dlaczego wilki wyją do Księżyca?
    • Dlaczego pingwiny, chociaż ptaki nie latają?

Tworzenie „Tajemniczego stwora”

Pliki do pobrania:

a Materiały z zajęć W - 67

KD - 9

Ocenianie kształtujące w przedmiotach przyrodniczych

W-48 Doświadczenia na lekcjach z ekologii i ochrony środowiska

W dniu 7 listopada 2015 r. odbyły się warsztaty ,,Doświadczenia na lekcjach  z ekologii i ochrony środowiska. Nauczyciele nabywali umiejętności planowania i organizowania badań na lekcjach z edukacji proekologicznej. Prezentujemy zdjęcia z warsztatów oraz materiał.

pdf Pobierz materiały


 

Warsztaty ,,Świat skał i minerałów”

Dnia 9.05.2015r. w Ośrodku  Doskonalenia Nauczycieli odbyły się warsztaty ,,Świat skał i minerałów”  adresowane  do nauczycieli przyrody i geografii. Podczas zajęć uczestnicy mieli możliwość obejrzenia bogatej i ciekawej kolekcji skał i minerałów,  a także doskonalili umiejętności ich rozpoznawania. Zajęcia prowadził Pan Wojciech Nodzewski  - nauczyciel ze Szkoły Podstawowej w Czerwonem.

Warsztaty

Warsztaty 23 maja 2015 r. odbyły się warsztaty w Mamuciej Dolinie. Uczestnicy poznawali życie człowieka z epoki kamienia. Zajęcia prowadził archeolog Marek Dąbrowski
Czytaj więcej

Planowanie pracy na lekcjach przyrody z wykorzystaniem metod badawczych