Szkolenie na temat "Wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych m. in. Scholaris w pracy nauczyciela" w SP w Jarnutach
Rada pedagogiczna Przedszkola Samorządowego w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Piątnicy
Szkoła Podstawowa w Zbójnej
W ramach projektu Przygotowanie i pilotażowe wdrożenie programu kompleksowego wspomagania szkół i przedszkoli z powiatu łomżyńskiego podporządkowanego ich potrzebom w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego 26 lutego 2014 roku w Szkole Podstawowej w Zbójnej pani mgr Joanna Ewa Szkop prowadziła szkolenie w ramach wybranej przez szkołę oferty: Ocenianie kształtujące. Tematem szkolenia było: Budowanie informacji zwrotnej dla ucznia i dla rodzica. W szkoleniu wzięli udział wszyscy nauczyciel SP Zbójna. Na zajęciach obecna była SORE Elżbieta Mierzejewska.
Rada Pedagogiczna Szkoły Podstawowej w Piątnicy
Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej w SP w Szczepankowie
Rada Pedagogiczna Szkoły Podstawowej w Szczepankowie realizuje w bieżącym roku szkolnym Roczny Plan Wspomagania oparty o ofertę doskonalenia nr 6. Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej. Cykl szkoleń i konsultacji związane z nią został zainaugurowany w styczniu i będzie kontynuowany do maja 2014 r. Na tych spotkaniach ze specjalistą Uczestnicy zamierzają:
- zapoznać się z najnowszą wiedzą nt. opracowywania i realizacji autorskich i zmodyfikowanych programów nauczania, w tym innowacji pedagogicznych oraz monitorowania przez nauczycieli postępów w realizacji podstawy programowej;
- opracować narzędzie do badania przydatności oferty edukacyjnej szkoły w aspekcie realizacji podstawy programowej;
- opracować katalog skutecznych metod pracy, które w tym semestrze zostaną wypróbowane na zajęciach edukacyjnych;
- opracować scenariusze lekcji (dla klas I-III i IV-VI) dotyczące wykorzystania nowych metod stosowania TIK na zajęciach lekcyjnych i przeprowadzić wg nich zajęcia.
Życzymy powodzenia w realizacji swego planu i satysfakcji z udziału w projekcie „Przygotowanie i pilotażowe wdrożenie programu kompleksowego wspomagania szkół i przedszkoli z powiatu łomżyńskiego podporządkowanego ich potrzebom”.
Szkolenie w Publicznym Gimnazjum w Miastkowie na temat „Praktyczne wykorzystanie metod i technik aktywizujących”
Roczny Plan Wspomagania oferty doskonalenia pn. „Ocenianie kształtujące”
W Zespole Szkół w Wiźnie zarówno Szkoła Podstawowa, jak i Gimnazjum, zdecydowały się na realizację w ramach Rocznego Planu Wspomagania oferty doskonalenia pn. „Ocenianie kształtujące”. W przetargu nieograniczonym ODN wyłonił Wykonawcę na przeprowadzenie szkoleń i konsultacji w tym zakresie. Zajęcia rozpoczęły się w styczniu a zakończą się w maju 2014 r. Wszystkie odbywają się w siedzibie szkoły. Uczestnicy korzystają z bezpłatnych szkoleń dla całej Rady Pedagogicznej i indywidualnych i grupowych konsultacji związanych z wdrażaniem zdobytej wiedzy w praktyce.
Inauguracja szkoleń i konsultacji w szkołach i przedszkolach uczestniczących w projekcie
W styczniu 2014 r. rozpoczęła się realizacja szkoleń i konsultacji w szkołach i przedszkolach uczestniczących w projekcie. Szkolni Organizatorzy Rozwoju Edukacji wraz z Dyrektorami i Trenerami ustalili harmonogram na najbliższy okres: styczeń i luty. Powstaje też harmonogram obejmujący następne miesiące bieżącego roku szkolnego. Wszystkim Uczestnikom zajęć zostały przekazane zestawy do gromadzenia materiałów szkoleniowych: segregatory, koszulki z klapką, pendrive o pojemności 8 GB, długopisy. Na materiałach są wygrawerowane/wydrukowane logotypy Unii Europejskiej i Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. SORE przez każdym szkoleniem kopiują, w biurze projektu w ODN, nadesłane przez trenerów materiały szkoleniowe dla każdego uczestnika. W trakcie spotkań szkoleniowych Dyrektorzy i Nauczyciele korzystają z poczęstunku. Wybrane szkoły odwiedzają członkowie Grupy Sterującej: dbają o prawidłowość oznakowania lokali, w których odbywają się szkolenia i prowadzą rozmowy monitorujące realizację Powiatowego Programu Wspomagania.