Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Czwartek, 13 Marzec 2025
Biuletyn Informacji Publicznej

Placówka akredytowana przez Podlaskiego Kuratora Oświaty decyzją SPiKU.5470.4.2020 z dnia 13 lipca 2020 r.        cen

 

W roku szkolnym 2024/2025 przy zamówieniu dwóch rad pedagogicznych
trzecią radę otrzymacie Państwo bezpłatnie.

Jednocześnie nadmieniamy, że tematyka rad w obu semestrach może być różna.


 

Proponowane tematy przez zamawiające szkoły i placówki oświatowe

Proponowane tematy przez konsultantów i doradców CEN - II półrocze roku szkolnego 2024/2025

L.p.

Tytuł szkolenia

Prowadzący/Organizator

POMIAR DYDAKTYCZNY I OCENIANIE

1.

Informacja zwrotna – konstruktywny dialog nauczyciela z uczniem

Joanna Marek

2.

Ocenianie zachowania w praktyce szkolnej

Joanna Marek

3.

Ocenianie wspierające uczenie się uczniów

Dorota Dąbrowska

POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA, KSZTAŁCENIE SPECJALNE I EDUKACJA
WŁĄCZAJĄCA

4.

Wspieranie dobrostanu i dbałość o zdrowie psychiczne uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Dorota Cybulska

5.

Sposoby wspierania ucznia zdolnego w szkole

Dorota Cybulska

6.

Zadania dyrektora, wychowawcy, nauczycieli i specjalistów w procesie pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Dorota Cybulska

7.

Rola i zadania specjalistów w przedszkolu i szkole

Dorota Cybulska

8.

Indywidualizacja pracy w zróżnicowanej klasie Joanna Marek
9. Samoregulacja i jej wpływ na uczenie się dzieci w środowisku edukacyjnym Monika Dąbrowska-Ignaczuk

DYDAKTYKA

10.

Lekcje mobilizujące uczniów do pracy

Dorota Dąbrowska

11.

Rozwijanie kompetencji krytycznego myślenia w szkole

Dorota Dąbrowska

12.

Kształcenie kompetencji proinnowacyjnych w szkole ( komunikacja, współpraca, krytyczne myślenie, kreatywność)

Dorota Dąbrowska

13.

Rozwijanie kompetencji czytania w szkole

Dorota Dąbrowska

14.

Jak konstruować wymagania edukacyjne?

Joanna Marek

15.

STEAM-owe lekcje w edukacji szkolnej

Joanna Marek

16.

Wielokulturowa klasa – uczniowie z doświadczeniem migracyjnym

Lidia Grad

17.

Jak uczyć się skutecznie?

Lidia Grad

18.

Lekcje z pomysłem, czyli myślenie wizualne i sketchnoting w edukacji szkolnej

Iwona Czaplicka

19.

Uczyć lepiej – od neurodydaktyki do skutecznej edukacji

Iwona Czaplicka

20.

Projekty edukacyjne na rzecz rozwijania postaw obywatelskich i społecznych  – narzędzia, metody, ewaluacja

Iwona Czaplicka

21.

Analiza, interpretacja i wykorzystanie badań osiągnięć uczniowskich

Iwona Czaplicka

22.

Gamifikacja w pracy nauczyciela 

Alicja Pieloszczyk

23. Diagnoza i ocenianie punktem wyjścia do uczenia się i rozwoju ucznia Agata Reszewicz
24. Dydaktyka rozwoju kompetencji – wiedza, umiejętności, postawy w uczeniu się Agata Reszewicz

TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE I KOMUNIKACYJNE

25.

Cyfrowe safari: efektywne wykorzystywanie narzędzi i materiałów edukacyjnych dostępnych w sieci

Małgorzata Witkiewicz

26.

Cyberbezpieczeństwo w edukacji – ochrona danych i kont w cyfrowym świecie, praktyczne zasady ochrony danych osobowych, tworzenia silnych haseł oraz zabezpieczenia kont nauczycieli i uczniów

Paweł Jastrzebski

27.

Laboratorium Przyszłości – teoretyczne podstawy i praktyczne zastosowania

Paweł Jastrzebski

28.

Prawda czy fałsz: umiejętność rozpoznawania wiarygodnych informacji
w Internecie

Małgorzata Witkiewicz

29.

Transformacja edukacji z AI: możliwości i wyzwania

Małgorzata Witkiewicz

30. Sztuczna Inteligencja w pracy nauczyciela – wybrane przykłady Adrianna Sierzputowska
31. Uczeń z nosem w smartfonie – czy naprawdę mamy się czego obawiać? Adrianna Sierzputowska

WYCHOWANIE, OPIEKA, PROFILAKTYKA

32.

Wsparcie wychowawcze i psychoprofilaktyczne uczniów w sytuacji kryzysowej

Jolanta Boryszewska

33.

Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny

Jolanta Boryszewska

34.

Profilaktyka przemocy rówieśniczej – rola świadka 

Jolanta Boryszewska

35.

Dobrostan uczniów i nauczycieli - jak o niego dbać?

Jolanta Boryszewska

36.

Formy przemocy domowej (przedszkole, edukacja elementarna)

Jolanta Boryszewska

37.

Wspieranie rozwoju społecznego i emocjonalnego ucznia

Danuta Lasek

38.

Trudne emocje u dzieci – jak sobie z nimi radzić?

Danuta Lasek

39. Jak nauczyć dziecko bycia empatycznym? Danuta Lasek
40. Podnoszenie jakości edukacji włączającej oraz rozwijanie umiejętności nauczycieli w zakresie pracy z zespołem zróżnicowanym Joanna Wysmułek

NADZÓR PEDAGOGICZNY I INNOWACJE

41.

Klasy trudne wychowawczo w szkole podstawowej – zadania 
i odpowiedzialność wychowawcy, nauczycieli pracujących w jednym oddziale oraz specjalistów i dyrektora szkoły w świetle obowiązującego prawa oświatowego

Dorota Szymonowicz

42.

Wpływ doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół podstawowych na podnoszenie wyników uzyskiwanych przez uczniów, w tym z egzaminów zewnętrznych  

Dorota Szymonowicz

43.

„Nauczyciel nie pracuje w szkole, ale w głowie ucznia”. Inspirowanie przyjaznych relacji nauczycieli z uczniami, w tym rozwijanie ich empatii, wrażliwości, współpracy, odpowiedzialności i rozumnej komunikacji

Dorota Szymonowicz

44.

Współpraca i odpowiedzialność dyrektora, nauczyciela przedmiotu oraz nauczyciela współorganizującego kształcenie integracyjne za planowanie i realizację procesu edukacyjno-wychowawczego prowadzonego z dziećmi/uczniami w przedszkolach i szkołach

Uwaga! Szkolenie skierowane jest do całych rad pedagogicznych, do zespołu nauczycieli w tych szkołach i placówkach, w których pracuje nauczyciel współorganizujący kształcenie integracyjne. Głównym celem szkolenia jest organizacja pracy nauczyciela prowadzącego lekcje/zajęcia z nauczycielem współorganizującym kształcenie integracyjne oraz wskazanie roli i zadań dyrektora w tym procesie.

Dorota Szymonowicz
Dorota Cybulska

45.

Innowacyjne metody nauczania drogą rozwoju kompetencji kluczowych uczniów

Iwona Czaplicka

46.

Analiza wyników egzaminów zewnętrznych w kontekście podnoszenia jakości pracy szkoły

Iwona Czaplicka
Dorota Dąbrowska

47. Zmajstrujmy coś, czyli uczenie się przez doświadczanie – szkoła nauczania interdyscyplinarnego i  innowacji edukacyjnych Lidia Grad
48. Analiza wyników egzaminów zewnętrznych w kontekście podnoszenia jakości pracy szkoły Dorota Dąbrowska

PRAGMATYKA ZAWODU I EDUKACJA ZDROWOTNA

49.

Pierwsza pomoc dla nauczycieli i pracowników szkoły

Iwona Puciłowska

50. Edukacja zdrowotna. Holistycznie o zdrowiu w szkole Iwona Puciłowska
51. Jak wykorzystać „Profil absolwenta szkoły” w praktyce edukacyjnej? Iwona Puciłowska

DORADZTWO EDUKACYJNO - ZAWODOWE

52.

Kształtowanie twórczego myślenia podczas zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej w trosce o sukces edukacyjny i zawodowy młodego człowieka

Anna Borawska

53.

Profilaktyka antystresowa i antywypaleniowa w rzeczywistości szkolnej 

Anna Borawska

54. ABC doradztwa zawodowego w szkole Anna Borawska
55. Sztuka asertywności a dobrostan psychiczny nauczyciela Anna Borawska
56. Szkoła miejscem troski o właściwe relacje interpersonalne i przestrzeganie praw ucznia Anna Borawska