W roku szkolnym 2024/2025 przy zamówieniu dwóch rad pedagogicznych
trzecią radę otrzymacie Państwo bezpłatnie.
Jednocześnie nadmieniamy, że tematyka rad w obu semestrach może być różna.
Proponowane tematy przez zamawiające szkoły i placówki oświatowe
Proponowane tematy przez konsultantów i doradców CEN - II półrocze roku szkolnego 2024/2025
L.p. | Tytuł szkolenia | Prowadzący/Organizator |
POMIAR DYDAKTYCZNY I OCENIANIE | ||
1. | Informacja zwrotna – konstruktywny dialog nauczyciela z uczniem | Joanna Marek |
2. | Ocenianie zachowania w praktyce szkolnej | Joanna Marek |
3. | Ocenianie wspierające uczenie się uczniów | Dorota Dąbrowska |
POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA, KSZTAŁCENIE SPECJALNE I EDUKACJA | ||
4. | Wspieranie dobrostanu i dbałość o zdrowie psychiczne uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi | Dorota Cybulska |
5. | Sposoby wspierania ucznia zdolnego w szkole | Dorota Cybulska |
6. | Zadania dyrektora, wychowawcy, nauczycieli i specjalistów w procesie pomocy psychologiczno-pedagogicznej | Dorota Cybulska |
7. | Rola i zadania specjalistów w przedszkolu i szkole | Dorota Cybulska |
8. | Indywidualizacja pracy w zróżnicowanej klasie | Joanna Marek |
9. | Samoregulacja i jej wpływ na uczenie się dzieci w środowisku edukacyjnym | Monika Dąbrowska-Ignaczuk |
DYDAKTYKA | ||
10. | Lekcje mobilizujące uczniów do pracy | Dorota Dąbrowska |
11. | Rozwijanie kompetencji krytycznego myślenia w szkole | Dorota Dąbrowska |
12. | Kształcenie kompetencji proinnowacyjnych w szkole ( komunikacja, współpraca, krytyczne myślenie, kreatywność) | Dorota Dąbrowska |
13. | Rozwijanie kompetencji czytania w szkole | Dorota Dąbrowska |
14. | Jak konstruować wymagania edukacyjne? | Joanna Marek |
15. | STEAM-owe lekcje w edukacji szkolnej | Joanna Marek |
16. | Wielokulturowa klasa – uczniowie z doświadczeniem migracyjnym | Lidia Grad |
17. | Jak uczyć się skutecznie? | Lidia Grad |
18. | Lekcje z pomysłem, czyli myślenie wizualne i sketchnoting w edukacji szkolnej | Iwona Czaplicka |
19. | Uczyć lepiej – od neurodydaktyki do skutecznej edukacji | Iwona Czaplicka |
20. | Projekty edukacyjne na rzecz rozwijania postaw obywatelskich i społecznych – narzędzia, metody, ewaluacja | Iwona Czaplicka |
21. | Analiza, interpretacja i wykorzystanie badań osiągnięć uczniowskich | Iwona Czaplicka |
22. | Gamifikacja w pracy nauczyciela | Alicja Pieloszczyk |
23. | Diagnoza i ocenianie punktem wyjścia do uczenia się i rozwoju ucznia | Agata Reszewicz |
24. | Dydaktyka rozwoju kompetencji – wiedza, umiejętności, postawy w uczeniu się | Agata Reszewicz |
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE I KOMUNIKACYJNE | ||
25. | Cyfrowe safari: efektywne wykorzystywanie narzędzi i materiałów edukacyjnych dostępnych w sieci | Małgorzata Witkiewicz |
26. | Cyberbezpieczeństwo w edukacji – ochrona danych i kont w cyfrowym świecie, praktyczne zasady ochrony danych osobowych, tworzenia silnych haseł oraz zabezpieczenia kont nauczycieli i uczniów | Paweł Jastrzebski |
27. | Laboratorium Przyszłości – teoretyczne podstawy i praktyczne zastosowania | Paweł Jastrzebski |
28. | Prawda czy fałsz: umiejętność rozpoznawania wiarygodnych informacji | Małgorzata Witkiewicz |
29. | Transformacja edukacji z AI: możliwości i wyzwania | Małgorzata Witkiewicz |
30. | Sztuczna Inteligencja w pracy nauczyciela – wybrane przykłady | Adrianna Sierzputowska |
31. | Uczeń z nosem w smartfonie – czy naprawdę mamy się czego obawiać? | Adrianna Sierzputowska |
WYCHOWANIE, OPIEKA, PROFILAKTYKA | ||
32. | Wsparcie wychowawcze i psychoprofilaktyczne uczniów w sytuacji kryzysowej | Jolanta Boryszewska |
33. | Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny | Jolanta Boryszewska |
34. | Profilaktyka przemocy rówieśniczej – rola świadka | Jolanta Boryszewska |
35. | Dobrostan uczniów i nauczycieli - jak o niego dbać? | Jolanta Boryszewska |
36. | Formy przemocy domowej (przedszkole, edukacja elementarna) | Jolanta Boryszewska |
37. | Wspieranie rozwoju społecznego i emocjonalnego ucznia | Danuta Lasek |
38. | Trudne emocje u dzieci – jak sobie z nimi radzić? | Danuta Lasek |
39. | Jak nauczyć dziecko bycia empatycznym? | Danuta Lasek |
40. | Podnoszenie jakości edukacji włączającej oraz rozwijanie umiejętności nauczycieli w zakresie pracy z zespołem zróżnicowanym | Joanna Wysmułek |
NADZÓR PEDAGOGICZNY I INNOWACJE | ||
41. | Klasy trudne wychowawczo w szkole podstawowej – zadania | Dorota Szymonowicz |
42. | Wpływ doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół podstawowych na podnoszenie wyników uzyskiwanych przez uczniów, w tym z egzaminów zewnętrznych | Dorota Szymonowicz |
43. | „Nauczyciel nie pracuje w szkole, ale w głowie ucznia”. Inspirowanie przyjaznych relacji nauczycieli z uczniami, w tym rozwijanie ich empatii, wrażliwości, współpracy, odpowiedzialności i rozumnej komunikacji | Dorota Szymonowicz |
44. | Współpraca i odpowiedzialność dyrektora, nauczyciela przedmiotu oraz nauczyciela współorganizującego kształcenie integracyjne za planowanie i realizację procesu edukacyjno-wychowawczego prowadzonego z dziećmi/uczniami w przedszkolach i szkołach Uwaga! Szkolenie skierowane jest do całych rad pedagogicznych, do zespołu nauczycieli w tych szkołach i placówkach, w których pracuje nauczyciel współorganizujący kształcenie integracyjne. Głównym celem szkolenia jest organizacja pracy nauczyciela prowadzącego lekcje/zajęcia z nauczycielem współorganizującym kształcenie integracyjne oraz wskazanie roli i zadań dyrektora w tym procesie. | Dorota Szymonowicz |
45. | Innowacyjne metody nauczania drogą rozwoju kompetencji kluczowych uczniów | Iwona Czaplicka |
46. | Analiza wyników egzaminów zewnętrznych w kontekście podnoszenia jakości pracy szkoły | Iwona Czaplicka |
47. | Zmajstrujmy coś, czyli uczenie się przez doświadczanie – szkoła nauczania interdyscyplinarnego i innowacji edukacyjnych | Lidia Grad |
48. | Analiza wyników egzaminów zewnętrznych w kontekście podnoszenia jakości pracy szkoły | Dorota Dąbrowska |
PRAGMATYKA ZAWODU I EDUKACJA ZDROWOTNA | ||
49. | Pierwsza pomoc dla nauczycieli i pracowników szkoły | Iwona Puciłowska |
50. | Edukacja zdrowotna. Holistycznie o zdrowiu w szkole | Iwona Puciłowska |
51. | Jak wykorzystać „Profil absolwenta szkoły” w praktyce edukacyjnej? | Iwona Puciłowska |
DORADZTWO EDUKACYJNO - ZAWODOWE | ||
52. | Kształtowanie twórczego myślenia podczas zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej w trosce o sukces edukacyjny i zawodowy młodego człowieka | Anna Borawska |
53. | Profilaktyka antystresowa i antywypaleniowa w rzeczywistości szkolnej | Anna Borawska |
54. | ABC doradztwa zawodowego w szkole | Anna Borawska |
55. | Sztuka asertywności a dobrostan psychiczny nauczyciela | Anna Borawska |
56. | Szkoła miejscem troski o właściwe relacje interpersonalne i przestrzeganie praw ucznia | Anna Borawska |