Dla nauczycieli
PR - 1 Cała klasa śpiewa z nami - budowanie dobrostanu dzieci i młodzieży poprzez śpiew (II edycja - rok szkolny 2024/25)
ADRESACI FORMY DOSKONALENIA: nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, nauczyciele muzyki, nauczyciele świetlic szkolnych i burs
MIEJSCE REALIZACJI ZAJĘĆ: Internet
WYMIAR GODZIN: 20 (szkolenie - 4, praca własna 16)
TERMINY: wrzesień 2024 r. - maj 2025 r.
- Promowanie piosenek szkolnych.
- Wspieranie aktywności wokalnej i społecznej w formie zbiorowego śpiewu przyczyniającego się do budowania więzi międzyludzkich i zwiększania poczucia przynależności do grupy.
- Budowanie dobrostanu dzieci i młodzieży w szkole poprzez śpiew sprzyjający relaksacji, redukcji stresu i poprawie samopoczucia.
- Aktywizowanie nauczycieli do mądrego korzystania na lekcjach z technologii informacyjno-komunikacyjnych.
ORGANIZACJA, WARUNKI UKOŃCZENIA PROJEKTU:
- W serwisie YouTube w ciągu roku szkolnego 2024/25 co tydzień zamieszczane będą piosenki w wersji uproszczonego karaoke do odtwarzania przez nauczyciela na lekcjach w szkole i wspólnego śpiewania. Zamieszczany repertuar ma promować piosenki szkolne, czyli pisane dla dzieci, a nie te tworzone dla dorosłych. Zadaniem nauczyciela jest zainteresowanie uczniów tym repertuarem oraz śpiewanie z wykorzystaniem tego narzędzia, a także promowanie i popularyzowanie w swoim środowisku zasobów repertuaru publikowanego na YouTube w ramach projektu.
- W regulaminie projektu na bieżący rok szkolny opublikowane będą zadania obowiązkowe i zadania dodatkowe do wykonania w ramach realizacji projektu. Warunkiem ukończenie projektu jest udział w szkoleniu on-line oraz praca własna polegająca na realizacji zadań obowiązkowych wymienionych w regulaminie projektu.
- Każdy uczestnik projektu zobowiązany będzie również do przesłania sprawozdania z realizacji projektu do organizatora projektu (rozliczenia się z zadań obowiązkowych i dwóch wybranych do realizacji zadań dodatkowych).
bezpłatnie.
mgr Piotr Krzysztof Kaja
- nauczyciel dyplomowany
- mgr wychowania muzycznego
- studia podyplomowe: Dziedzictwo kulturowe
- studia podyplomowe: Zarządzanie oświatą
- kurs kwalifikacyjny nadający uprawnienia edukatorskie
Dyplomowany nauczyciel muzyki, kompozytor, aranżer i muzyk. Nauczyciel muzyki i rytmiki (od 1988 r.), prowadzi warsztaty metodyczne dla nauczycieli (od 1993 r.). Uczestnik międzynarodowych projektów edukacyjnych, m.in. Czechy, Francja, Turcja, Słowenia, Gruzja. Uczestnik i lektor Międzynarodowych Letnich Kursów Orffa w Salzburgu. Uczestnik i lektor „AMIS Music Educators’ Conference 2016” organizowanej przez The Association for Music in International Schools (Wielka Brytania). Autor i współautor licznych publikacji książkowych, artykułów metodycznych, naukowych i popularnonaukowych oraz programów nauczania. Projektant gier i aplikacji edukacyjnych. Członek zespołu nominowanego do WORLD SUMMIT AWARD 2007 za najlepszy projekt e-learningowy w Polsce. Współtwórca Ogólnopolskiego Programu „Twórczy Nauczyciel–Twórcza Edukacja” oraz projektu edukacyjnego "P21 – Twórcze Przedszkole XXI wieku". Współautor Podstawy programowej w zakresie edukacji muzycznej (2008 r.). Członek Zespołu Autorskiego Pakietów Edukacyjnych FUNKODOWANIE i EduPrzedszkole, ekspert PWN w zakresie edukacji muzycznej w przedszkolu (2018-2022).