Dla nauczycieli
W - 130 Jak uczyć czytać i pisać skutecznie? - metodyka nauczania w klasach I-III w kontekście zmieniających się potrzeb współczesnych uczniów
ADRESACI FORMY DOSKONALENIA: nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej
MIEJSCE REALIZACJI ZAJĘĆ: Internet
WYMIAR GODZIN: 4
- Czytanie i pisanie jako umiejętności podstawowe w profilu absolwenta - najważniejsze cele kształcenia.
- Czytanie jako proces a trudności uczniów rozpoczynających naukę.
- Metoda analityczno-syntetyczna jako dominująca w szkole - charakterystyka i ograniczenia.
- Rozszerzone podejście do nauczania czytania i pisania. Metody uzupełniające/alternatywne.
- Adaptacja elementów metody Balanced Literacy do polskiej dydaktyki czytania.
- Zasoby do nauki czytania.
- Rozwojowe podejście do pisania.
98 1090 2590 0000 0001 3723 6452
CENA: 40 zł
mgr Dorota Dąbrowska
Konsultant do spraw edukacji polonistycznej
(I piętro. pok. nr 19)
Posiadane kwalifikacje i uprawnienia:
- magister filologii polskiej- specjalność nauczycielska,
- edukator dorosłych,
- tutor,
- wojewódzki ekspert przedmiotowy do spraw wdrażania nowej podstawy programowej z języka polskiego,
- nauczyciel języka polskiego w szkole ponadpodstawowej,
- egzaminator egzaminu maturalnego z języka polskiego,
- uprawnienia w zakresie zarządzania oświatą.
Obszary tematyczne prowadzonych szkoleń:
- metodyka nauczania języka polskiego w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej,
- pomiar dydaktyczny,
- analiza i wykorzystanie wyników badania osiągnięć edukacyjnych uczniów (zewnętrznych i wewnętrznych),
- ocenianie kształtujące,
- motywowanie uczniów do czytania i pracy na lekcjach,
- wykorzystanie metod aktywizujących proces dydaktyczny.
Doświadczenie zawodowe:
- pełnienie funkcji konsultanta do spraw edukacji polonistycznej w ODN w Łomży od 1999 r. do chwili obecnej,
- opracowywanie programów i realizacja szkoleń rad pedagogicznych, warsztatów, kursów doskonalących dla nauczycieli i dyrektorów szkół (ponad 150 godz. w roku szkolnym),
- opracowanie programów i realizacja szkoleń w ramach grantów Podlaskiego Kuratora Oświaty: „Jakość kształcenia w gimnazjum oraz szkole ponadgimnazjalnej oraz jego wyniki w świetle oceny zewnętrznej”- 2008 r.; „Planowanie procesu kształcenia z uwzględnieniem nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego”- 2010 r.; „O potrzebie prowadzenia analiz jakościowych osiągnięć uczniów i skutecznym wykorzystaniu wniosków w kontekście poprawy efektywności kształcenia”- 2012 r.,
- opracowanie założeń oraz realizacja dwóch projektów POKL:„Spójność działań edukacyjnych dyrektorów i nauczycieli gwarantem podniesienia jakości pracy szkoły” – rejon łomżyński - 2009 r., rejon białostocki i suwalski - 2010 r.
- nauczanie języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej- od 1992 r. do chwili obecnej,
- pełnienie funkcji koordynatora sieci współpracy i samokształcenia "Praca z uczniem zdolnym na zajęciach koła naukowego" - grupa humanistyczna, " Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów" - grupa humanistyczna,
- praca w Zespole Ekspertów Polonistycznych, działającym w projekcie „Pilotaż nowych egzaminów maturalnych”, w komponencie IV.4 w obszarze języka polskiego „Modernizacja egzaminu maturalnego z języka polskiego” (2012- 2015)
Termin | Cena | Status | |
---|---|---|---|
2025-03-13 16:00 | Prowadząca zajęcia: dr Joanna Dobkowska, Uniwersytet Warszawski - on-line | brak danych | zaplanowany termin |
Organizator zajęć: mgr Dorota Dąbrowska (d.dabrowska|cen.lomza.pl| |d.dabrowska|cen.lomza.pl , 86 216 42 17 w. 19) |
Logowanie
Użyj poniższego formularza, aby zalogować do swojego konta.