Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Sobota, 26 Październik 2024
Biuletyn Informacji Publicznej

Placówka akredytowana przez Podlaskiego Kuratora Oświaty decyzją SPiKU.5470.4.2020 z dnia 13 lipca 2020 r.        cen

KD - 7 Indywidualizacja sposobem na podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy w zróżnicowanej klasie - część 1. i 2.

ADRESACI FORMY DOSKONALENIA: zainteresowani dyrektorzy, nauczyciele wszystkich typów szkół i placówek oświatowych, z uwzględnieniem nauczycieli rozpoczynających pracę

MIEJSCE REALIZACJI ZAJĘĆ: Platforma Moodle

WYMIAR GODZIN: 48(2x24)

TERMINY: dostęp: 23.10 - 31.03.2025 r.

Część 1. - podstawy teoretyczne:

  • Wstęp do szkolenia.
  • Podstawa prawna w zakresie indywidualizacji pracy z uczniami.
  • Cele i zadania indywidualizacji.
  • Charakterystyka zróżnicowanej klasy punktem wyjścia do indywidualizowania procesu nauczania - uczenia się.
  • Uczeń zdolny w zróżnicowanej klasie.
  • Wielokulturowa klasa - uczniowie z doświadczeniem migracyjnym.
  • Strategie indywidualizacji według prof. Krzysztofa Konarzewskiego.
  • Obszary podlegające indywidualizacji pracy z uczniami.
  • Praca w zróżnicowanej klasie: monitorowanie osiągnięć uczniów i udzielanie im konstruktywnej informacji zwrotnej.
  • Wymiana doświadczeń.

           

Część 2. - podstawy praktyczne:

  • Wstęp do części praktycznej.
  • Zadania nauczycieli specjalistów, w tym nauczycieli współorganizujących proces kształcenia integracyjnego.
  • Indywidualizacja pracy z uczniami na wybranych zajęciach - przykłady dobrych praktyk:

- integracja klasy podstawą do efektywnego funkcjonowania w zróżnicowanej klasie,

- indywidualizacja pracy z dzieckiem w przedszkolu,

- indywidualizacja pracy z uczniem w edukacji wczesnoszkolnej,

- indywidualizacja pracy z uczniem na języku polskim, historii, matematyce, językach obcych,
w przedmiotach przyrodniczych, artystycznych i na wychowaniu fizycznym.

  • Wymiana doświadczeń.

 

ORGANIZACJA, WARUNKI UKOŃCZENIA SZKOLENIA:

Szkolenie ma charakter samokształceniowy. Uczestnicy w dogodnym dla siebie tempie wykonują zadania. Warunkiem ukończenia szkolenia jest realizacja wszystkich treści kształcenia i wykonywanie zadań w ramach kursu.

Zaświadczenia o ukończeniu szkolenia będą przesyłane po 31.03.2025 r.

bezpłatnie.

Telefon: 86 216 42 17 w. 23
E-mail: j.marek|cen.lomza.pl| | j.marek|cen.lomza.pl

mgr Joanna Marek

Kwalifikacje i uprawnienia:

  • mgr pedagogiki, spec. biologia, nauczyciel dyplomowany
  • studium specjalne z zakresu ,,Ekologii i ochrony przyrody''
  • egzaminator egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej
  • edukator dorosłych
  • uprawnienia w zakresie zarządzania oświatą

Prowadzenie zajęć w zakresie:

  • planowania i organizowania zajęć z edukacji przyrodniczej
  • metodyki przedmiotów przyrodniczych,
  • wdrażania nowych podstaw programowych z przedmiotów przyrodniczych,
  • sprawdzania i oceniania osiągnięć w przedmiotach przyrodniczych