Dla nauczycieli
PR - 6 Internationales Projekt "Im Netz der Brieffreundschaften" - 4. Edition/ Międzynarodowy projekt "W sieci listownych przyjaźni" - 4. Edycja
ADRESACI FORMY DOSKONALENIA: nauczyciele języka niemieckiego w Polsce i za granicą
MIEJSCE REALIZACJI ZAJĘĆ: Internet / miejsce pracy nauczyciela
WYMIAR GODZIN: 16 (3×2 spotkanie on-line, 10 praca własna nauczyciela)
TERMINY: wrzesień 2024 r. - czerwiec 2025 r.
- Doskonalenie umiejętności językowych uczniów i nauczycieli w autentycznych sytuacjach komunikacyjnych poprzez prowadzenie korespondencji drogą elektroniczną i tradycyjną oraz uczestnictwo w spotkaniach on-line z udziałem innych użytkowników języka docelowego.
- Rozwój wszystkich kluczowych sprawności językowych - rozumienia ze słuchu, czytania ze zrozumieniem, mówienia i pisania.
- Wymiana listów między uczniami i nauczycielami z różnych krajów europejskich na tematy dostosowane do ich poziomu językowego, zainteresowań, potrzeb i możliwości.
- Rozwijanie kompetencji interkulturowych, kształtowanie postawy ciekawości, szacunku i otwartości wobec innych narodowości poprzez poznawanie innych kultur europejskich, z poszanowaniem własnej.
ORGANIZACJA, WARUNKI UKOŃCZENIA PROJEKTU:
Założenie projektu na platformie eTwinning.
Stworzenie międzyszkolnych partnerstw.
Nawiązanie kontaktów między uczniami - partnerami w projekcie.
Realizacja projektu: przygotowanie listów, wspólne spotkania on-line nauczycieli i uczniów. Dokumentacja projektu na platformie eTwinning oraz w zamknietej grupie nauczycieli na FB.
3 warsztaty dla nauczycieli w grudniu 2024 r., styczniu i czerwcu 2025 r.
Ewaluacja projektu w czerwcu 2025 r.
bezpłatnie.
dr Iwona Czaplicka
Posiadane uprawnienia, kwalifikacje:
- dr nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa
- mgr filologii germańskiej, nauczyciel dyplomowany
- studia podyplomowe z historii, geografii, edukacji osób z niepełnosprawnością intelektualną
- prezes Oddziału Łomża Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Niemieckiego
- egzaminator egzaminu ósmoklasisty i egzaminu maturalnego z języka niemieckiego
Prowadzenie zajęć w zakresie:
- dydaktyki języka niemieckiego
- pracy z uczniem zdolnym
- myślenia wizualnego i efektywności nauczania
- działań innowacyjnych w praktyce szkolnej
- przygotowania, realizacji i ewaluacji projektów edukacyjnych
- współpracy szkoły ze społecznością lokalną