Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Wtorek, 21 Styczeń 2025
Biuletyn Informacji Publicznej

Placówka akredytowana przez Podlaskiego Kuratora Oświaty decyzją SPiKU.5470.4.2020 z dnia 13 lipca 2020 r.        cen

 

W roku szkolnym 2024/2025 przy zamówieniu dwóch rad pedagogicznych
trzecią radę otrzymacie Państwo bezpłatnie.

Jednocześnie nadmieniamy, że tematyka rad w obu semestrach może być różna.


 

Proponowane tematy przez konsultantów i doradców CEN - II półrocze roku szkolnego 2024/2025

L.p.

Tytuł szkolenia

Prowadzący/Organizator

POMIAR DYDAKTYCZNY I OCENIANIE

1.

Informacja zwrotna – konstruktywny dialog nauczyciela z uczniem

Joanna Marek

2.

Ocenianie zachowania w praktyce szkolnej

Joanna Marek

3.

Ocenianie wspierające uczenie się uczniów

Dorota Dąbrowska

POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA, KSZTAŁCENIE SPECJALNE I EDUKACJA
WŁĄCZAJĄCA

4.

Wspieranie dobrostanu i dbałość o zdrowie psychiczne uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Dorota Cybulska

5.

Sposoby wspierania ucznia zdolnego w szkole

Dorota Cybulska

6.

Zadania dyrektora, wychowawcy, nauczycieli i specjalistów w procesie pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Dorota Cybulska

7.

Rola i zadania specjalistów w przedszkolu i szkole

Dorota Cybulska

8.

Indywidualizacja pracy w zróżnicowanej klasie Joanna Marek
9. Samoregulacja i jej wpływ na uczenie się dzieci w środowisku edukacyjnym Monika Dąbrowska-Ignaczuk

DYDAKTYKA

10.

Lekcje mobilizujące uczniów do pracy

Dorota Dąbrowska

11.

Rozwijanie kompetencji krytycznego myślenia w szkole

Dorota Dąbrowska

12.

Kształcenie kompetencji proinnowacyjnych w szkole ( komunikacja, współpraca, krytyczne myślenie, kreatywność)

Dorota Dąbrowska

13.

Rozwijanie kompetencji czytania w szkole

Dorota Dąbrowska

14.

Jak konstruować wymagania edukacyjne?

Joanna Marek

15.

STEAM-owe lekcje w edukacji szkolnej

Joanna Marek

16.

Wielokulturowa klasa – uczniowie z doświadczeniem migracyjnym

Lidia Grad

17.

Jak uczyć się skutecznie?

Lidia Grad

18.

Lekcje z pomysłem, czyli myślenie wizualne i sketchnoting w edukacji szkolnej

Iwona Czaplicka

19.

Uczyć lepiej – od neurodydaktyki do skutecznej edukacji

Iwona Czaplicka

20.

Projekty edukacyjne na rzecz rozwijania postaw obywatelskich i społecznych  – narzędzia, metody, ewaluacja

Iwona Czaplicka

21.

Analiza, interpretacja i wykorzystanie badań osiągnięć uczniowskich

Iwona Czaplicka

22.

Gamifikacja w pracy nauczyciela 

Alicja Pieloszczyk

23. Diagnoza i ocenianie punktem wyjścia do uczenia się i rozwoju ucznia Agata Reszewicz
24. Dydaktyka rozwoju kompetencji – wiedza, umiejętności, postawy w uczeniu się Agata Reszewicz

TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE I KOMUNIKACYJNE

25.

Cyfrowe safari: efektywne wykorzystywanie narzędzi i materiałów edukacyjnych dostępnych w sieci

Małgorzata Witkiewicz

26.

Cyberbezpieczeństwo w edukacji – ochrona danych i kont w cyfrowym świecie, praktyczne zasady ochrony danych osobowych, tworzenia silnych haseł oraz zabezpieczenia kont nauczycieli i uczniów

Paweł Jastrzebski

27.

Laboratorium Przyszłości – teoretyczne podstawy i praktyczne zastosowania

Paweł Jastrzebski

28.

Prawda czy fałsz: umiejętność rozpoznawania wiarygodnych informacji
w Internecie

Małgorzata Witkiewicz

29.

Transformacja edukacji z AI: możliwości i wyzwania

Małgorzata Witkiewicz

30. Sztuczna Inteligencja w pracy nauczyciela – wybrane przykłady Adrianna Sierzputowska
31. Uczeń z nosem w smartfonie – czy naprawdę mamy się czego obawiać? Adrianna Sierzputowska

WYCHOWANIE, OPIEKA, PROFILAKTYKA

32.

Wsparcie wychowawcze i psychoprofilaktyczne uczniów w sytuacji kryzysowej

Jolanta Boryszewska

33.

Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny

Jolanta Boryszewska

34.

Profilaktyka przemocy rówieśniczej – rola świadka 

Jolanta Boryszewska

35.

Dobrostan uczniów i nauczycieli - jak o niego dbać?

Jolanta Boryszewska

36.

Formy przemocy domowej (przedszkole, edukacja elementarna)

Jolanta Boryszewska

37.

Wspieranie rozwoju społecznego i emocjonalnego ucznia

Danuta Lasek

38.

Trudne emocje u dzieci – jak sobie z nimi radzić?

Danuta Lasek

39. Jak nauczyć dziecko bycia empatycznym? Danuta Lasek
40. Podnoszenie jakości edukacji włączającej oraz rozwijanie umiejętności nauczycieli w zakresie pracy z zespołem zróżnicowanym Joanna Wysmułek
41. Uczeń z zaburzeniami psychicznymi w szkole Joanna Wysmułek

NADZÓR PEDAGOGICZNY I INNOWACJE

42.

Klasy trudne wychowawczo w szkole podstawowej – zadania 
i odpowiedzialność wychowawcy, nauczycieli pracujących w jednym oddziale oraz specjalistów i dyrektora szkoły w świetle obowiązującego prawa oświatowego

Dorota Szymonowicz

43.

Wpływ doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół podstawowych na podnoszenie wyników uzyskiwanych przez uczniów, w tym z egzaminów zewnętrznych  

Dorota Szymonowicz

44.

„Nauczyciel nie pracuje w szkole, ale w głowie ucznia”. Inspirowanie przyjaznych relacji nauczycieli z uczniami, w tym rozwijanie ich empatii, wrażliwości, współpracy, odpowiedzialności i rozumnej komunikacji

Dorota Szymonowicz

45.

Współpraca i odpowiedzialność dyrektora, nauczyciela przedmiotu oraz nauczyciela współorganizującego kształcenie integracyjne za planowanie i realizację procesu edukacyjno-wychowawczego prowadzonego z dziećmi/uczniami w przedszkolach i szkołach

Uwaga! Szkolenie skierowane jest do całych rad pedagogicznych, do zespołu nauczycieli w tych szkołach i placówkach, w których pracuje nauczyciel współorganizujący kształcenie integracyjne. Głównym celem szkolenia jest organizacja pracy nauczyciela prowadzącego lekcje/zajęcia z nauczycielem współorganizującym kształcenie integracyjne oraz wskazanie roli i zadań dyrektora w tym procesie.

Dorota Szymonowicz
Dorota Cybulska

46.

Innowacyjne metody nauczania drogą rozwoju kompetencji kluczowych uczniów

Iwona Czaplicka

47.

Analiza wyników egzaminów zewnętrznych w kontekście podnoszenia jakości pracy szkoły

Iwona Czaplicka
Dorota Dąbrowska

48. Zmajstrujmy coś, czyli uczenie się przez doświadczanie – szkoła nauczania interdyscyplinarnego i  innowacji edukacyjnych Lidia Grad
49. Analiza wyników egzaminów zewnętrznych w kontekście podnoszenia jakości pracy szkoły Dorota Dąbrowska

PRAGMATYKA ZAWODU I EDUKACJA ZDROWOTNA

50.

Pierwsza pomoc dla nauczycieli i pracowników szkoły

Iwona Puciłowska

51. Edukacja zdrowotna. Holistycznie o zdrowiu w szkole Iwona Puciłowska
52. Jak wykorzystać „Profil absolwenta szkoły” w praktyce edukacyjnej? Iwona Puciłowska

DORADZTWO EDUKACYJNO - ZAWODOWE

53.

Kształtowanie twórczego myślenia podczas zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej w trosce o sukces edukacyjny i zawodowy młodego człowieka

Anna Borawska

54.

Profilaktyka antystresowa i antywypaleniowa w rzeczywistości szkolnej 

Anna Borawska

55. ABC doradztwa zawodowego w szkole Anna Borawska
56. Sztuka asertywności a dobrostan psychiczny nauczyciela Anna Borawska
57. Szkoła miejscem troski o właściwe relacje interpersonalne i przestrzeganie praw ucznia Anna Borawska

Proponowane tematy przez konsultantów i doradców CEN - I półrocze roku szkolnego 2024/2025

L.p.

Tytuł szkolenia

Prowadzący/Organizator

POMIAR DYDAKTYCZNY I OCENIANIE

1.

Informacja zwrotna – konstruktywny dialog nauczyciela z uczniem

Joanna Marek

2.

Ocenianie zachowania w praktyce szkolnej

Joanna Marek

3.

Analiza, interpretacja i wykorzystanie badań osiągnięć uczniowskich

Iwona Czaplicka

4.

Ocenianie wspierające uczenie się

Dorota Dąbrowska

POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA, KSZTAŁCENIE SPECJALNE I EDUKACJA
WŁĄCZAJĄCA

5.

Wspieranie dobrostanu i dbałość o zdrowie psychiczne uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Dorota Cybulska

6.

Podnoszenie jakości edukacji włączającej oraz rozwijanie umiejętności nauczycieli w zakresie pracy z zespołem zróżnicowanym

Joanna Wysmułek

7.

Zadania dyrektora, wychowawcy, nauczycieli i specjalistów w procesie pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Dorota Cybulska

8.

Rola i zadania specjalistów w przedszkolu i szkole

Dorota Cybulska

9.

Indywidualizacja pracy w zróżnicowanej klasie sposobem na podnoszenie jakości edukacji włączającej Joanna Marek

DYDAKTYKA

10.

Od aktywności twórczej ucznia do jego pasji

Danuta Lasek

11.

Lekcje mobilizujące uczniów do pracy

Dorota Dąbrowska

12.

Kształcenie kompetencji przyszłości ( krytycznego myślenia, kreatywności, współpracy, skutecznej komunikacji) w szkole

Dorota Dąbrowska

13.

Rozwijanie kompetencji czytelniczych uczniów drogą do sukcesu edukacyjnego 

Dorota Dąbrowska

14.

Wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych w pracy szkoły

Dorota Dąbrowska

15.

Jak skonstruować wymagania edukacyjne?

Joanna Marek

16.

STEAM-owe lekcje w edukacji szkolnej sposobem na interdyscyplinarność
w nauczaniu

Joanna Marek

17.

Od planowania do zarządzanie praca domową

Joanna Marek

18.

Wielokulturowa klasa – uczniowie z doświadczeniem migracyjnym

Lidia Grad

19.

Lekcje z pomysłem, czyli myślenie wizualne i sketchnoting w edukacji szkolnej

Iwona Czaplicka

20.

Uczyć lepiej – od neurodydaktyki do skutecznej edukacji

Iwona Czaplicka

21.

Projekty edukacyjne na rzecz rozwijania postaw obywatelskich i społecznych  – narzędzia, metody, ewaluacja

Iwona Czaplicka

22.

Gamifikacja w pracy nauczyciela

Alicja Pieloszczyk

TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE I KOMUNIKACYJNE

23.

Cyfrowe safari: efektywne wykorzystywanie narzędzi i materiałów edukacyjnych dostępnych w sieci

Małgorzata Witkiewicz

24.

Prawda czy fałsz: umiejętność rozpoznawania wiarygodnych informacji
w Internecie

Małgorzata Witkiewicz

25.

Laboratorium Przyszłości – teoretyczne podstawy i praktyczne zastosowania

Małgorzata Witkiewicz

26.

Photon. Certyfikowane szkolenie z obsługi robota

Małgorzata Witkiewicz

27.

Transformacja edukacji z AI: możliwości i wyzwania

Małgorzata Witkiewicz

28. Sztuczna Inteligencja w pracy nauczyciela – wybrane przykłady Adrianna Sierzputowska
29. Uczeń z nosem w smartfonie – czy naprawdę mamy się czego obawiać? Adrianna Sierzputowska

WYCHOWANIE, OPIEKA, PROFILAKTYKA

30.

Wsparcie wychowawcze i psychoprofilaktyczne uczniów w sytuacji kryzysowej

Jolanta Boryszewska

31.

Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny

Jolanta Boryszewska

32.

Profilaktyka przemocy rówieśniczej – rola świadka 

Jolanta Boryszewska

33.

Dobrostan uczniów i nauczycieli - jak o niego dbać?

Jolanta Boryszewska

34.

Formy przemocy domowej (przedszkole, edukacja elementarna)

Jolanta Boryszewska

35.

Metody integracji uczniów w wielokulturowej klasie

Iwona Czaplicka

36.

Wspieranie rozwoju społecznego i emocjonalnego ucznia

Danuta Lasek

37. Jak dobrze być sobą - o poczuciu własnej wartości dzieci Danuta Lasek
38. Jak nauczyć dziecko bycia empatycznym? Danuta Lasek

NADZÓR PEDAGOGICZNY I INNOWACJE

39.

Klasy trudne wychowawczo w szkole podstawowej – zadania i odpowiedzialność wychowawcy, nauczycieli pracujących w jednym oddziale oraz specjalistów i dyrektora szkoły w świetle obowiązującego prawa oświatowego

Dorota Szymonowicz

40.

Wpływ doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół podstawowych na podnoszenie wyników uzyskiwanych przez uczniów, w tym z egzaminów zewnętrznych 

Dorota Szymonowicz

41.

„Nauczyciel nie pracuje w szkole, ale w głowie ucznia”. Inspirowanie przyjaznych relacji nauczycieli z uczniami, w tym rozwijanie ich empatii, wrażliwości, współpracy, odpowiedzialności i rozumnej komunikacji

Dorota Szymonowicz

42.

Reagowanie w sytuacjach kryzysowych

Zbigniew Kossakowski

43.

Innowacyjne metody nauczania drogą rozwoju kompetencji kluczowych uczniów

Iwona Czaplicka

44.

Zmajstrujmy coś, czyli uczenie się przez doświadczanie – szkoła nauczania interdyscyplinarnego i  innowacji edukacyjnych

Lidia Grad

PRAGMATYKA ZAWODU I EDUKACJA ZDROWOTNA

45.

Pierwsza pomoc dla nauczycieli i pracowników szkoły

Iwona Puciłowska

46. Edukacja prozdrowotna. Holistycznie o zdrowiu w szkole  Iwona Puciłowska

ROZWÓJ OSOBISTY NAUCZYCIELA

47.

Dobrostan nauczyciela a efektywność jego pracy

Adrianna Sierzputowska

48. Sztuka asertywności a dobrostan psychiczny nauczyciela Anna Borawska
49. „Ja nauczyciel, nie muszę być bezbłędny ani doskonały” – potrzebuję wsparcia i zrozumienia w ustawicznym procesie zmiany zachodzącym w szkole/placówce Dorota Szymonowicz

DORADZTWO EDUKACYJNO - ZAWODOWE

50.

Kształtowanie twórczego myślenia podczas zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej w trosce o sukces edukacyjny i zawodowy młodego człowieka

Anna Borawska

51.

Profilaktyka antystresowa i antywypaleniowa w rzeczywistości szkolnej 

Anna Borawska

52. ABC doradztwa zawodowego w szkole Anna Borawska